miércoles, 4 de septiembre de 2024

LOULOU JOÃO

EXPOSICIÓ VAM SER I SOM DISSENYADORES (març 2024. Alcoi)

 

Informació de la dissenyadora

_Nom complet: Loulou Salumu (Loulou João)

_Especialitat: Animadora i il·lustradora.

_Data/ciutat de naixement/defunció: bèlgica

_Nacionalitat: afro-belga



 

Trajectòria professional de l’artista

Després d’un intent fallit d’estudiar arquitectura, Loulou João (1993) es va anar a estudiar el que verdaderament l’apassionava en la Reial Acadèmia de Belles arts de Gant, de la qual es va graduar en 2019. Malgrat això, sempre es va sentir incompresa per ser una persona racialitzada, així que va començar a fer les seues pròpies il·lustracions per a poder sentir que creava un espai segur per a les persones com ella. Al principi en 2D, que després van passar a ser en 3D. Hui dia és una artista independent que realitza comissions a grans empreses com Spotify, Adult Swim, Giphy o MTV



 _ Cita:  

«My Job does feel like play most of the time!» «El meu treball és com jugar la major part del temps!»


_ Per què he triat a

La veritat és que abans d’aquest projecte jo no coneixia a quasi cap dissenyadora, però Loulou João em va cridar especialment l’atenció. El que més la diferenciava és que era una dona relativament jove comparada amb les altres, i això em va cridar l’atenció. Quan vaig investigar sobre el seu treball, ho vaig entendre tot, ja que en les seues il·lustracions es reflectix molt la seua personalitat i la seua joventut. Els colors vibrants, les formes geomètriques, la textura i els seus escenaris fantàstics em van captivar, per la qual cosa al final em vaig decantar per il·lustrar-la a ella.



_Xarxes socials, pàgina web, etc.

https://www.instagram.com/louloujoao/

 https://www.instagram.com/loulousalumu/

 

Per Dalila Sawicki Leal