BIBLIOTECA DE L’EASDALCOI
SERVEI DE
PRÉSTEC (resum)
NOMBRE
MÀXIM DE DOCUMENTS, TANT PER A ALUMNES COM PER A PROFESSORS : 3 DOCUMENTS
( llibres, revistes o CD/DVD).
DURACIÓ PRÉSTEC:
ALUMNES, 1 SETMANA.
DURACIÓ PRÉSTEC:
PROFESSORS, 2 SETMANES.
PER RENOVAR UN PRÉSTEC
EL LLIBRE NO POT ESTAR SUBJECTE A RESERVA. SOLS ES PODRÀ RENOVAR UNA VEGADA.
RESERVES:
FINS A UN MÀXIM DE 3 DOCUMENTS (ALUMNE I
PROFESSOR).
SANCIONS
2 DIES DE SANCIÓ PER
CADA DIA QUE PASSE DE LA DATA DE DEVOLUCIÓ, I PER
CADA DOCUMENT, UNA VEGADA TORNAT.
SI UN DOCUMENT ES TRENCA
O ES PERD ES TÉ QUE SUBSTITUIR PER UN ALTRE IGUAL O RELACIONAT.
Es
troba a la vostra disposició el “Reglament
de la Biblioteca
de l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Alcoi”. El podeu llegir ací baix.
_________________________________________________________________________________
REGLAMENT DE LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA D’ART I
SUPERIOR DE DISSENY D’ALCOI.
CAPÍTOL
1: Definició, objectius i funcions.
Definició:
Objectiu i funcions:
Té per
objectiu la creació i el manteniment d’una col·lecció de materials en paper o
digitals (llibres, revistes, vídeos, fullets, catàlegs, etc.), adequada al
projecte educatiu del centre, i facilitar el seu ús i difusió entre els
usuaris.
Dins de
les funcions de la
Biblioteca està:
.- Facilitar
l’accés a la informació del fons documental d’altres biblioteques, així com al
major nombre de fonts i proveïdors d’informació externes.
.- Crear
una biblioteca digital complementària a la col·lecció de la Biblioteca del centre.
.- Incrementar
la visibilitat de la biblioteca en l’exterior, així com la comunicació amb els
seus usuaris, mitjançant l’ús de les xarxes de comunicació.
.- La
gestió administrativa i tècnica de l’organització i funcionament de la Biblioteca , així com la
centralització de tots els recursos bibliogràfics del centre.
.- Estudiar
i proposar innovacions tecnològiques que conduisquen a una millora dels serveis
bibliotecaris, i de la seua difusió.
.- Oferir els corresponents serveis bibliotecaris.
CAPÍTOL
2: Usuaris. Drets i obligacions.
Usuaris:
Són
usuaris de la Biblioteca
de l’EASD d’Alcoi, els docents del centre, els seus alumnes i el personal
d’administració i de serveis. Opcionalment també podran ser-ho antics alumnes,
i docents d’altres Escoles d’Art i Superior de Disseny que estiguen vinculades
institucionalment a l’ISEACV.
El servei
de Biblioteca expedirà el carnet d’usuari, personal i intransferible, després
de l’aportació per part de l’usuari de les seues dades personals, mitjançant
l’acreditació pertinent.
Drets:
Tots els
usuaris tenen dret a:
.- Rebre
una atenció oportuna i eficient de part del personal de la Biblioteca , sobre
l’organització, serveis i usos de la Biblioteca.
.- L’accés
i consulta al fons documental de la Biblioteca , conforme a les presents normes.
.- La presentació
de suggeriments en quant a la millora del servei, i a l’adquisició de nous
materials.
.- L’accés
als serveis descrits en el capítol 3
Obligacions:
Tots els
usuaris tenen l’obligació de.
.- Fer un
bon ús de les instal·lacions, equips i serveis de la Biblioteca.
.- Tornar
els materials dins del plaç del préstec.
.-
Respectar la col·lecció de la
Biblioteca i cuidar dels materials que tinguen en préstec.
.- Tenir
un comportament respectuós amb la resta d’usuaris de la Biblioteca , i del seu
personal.
.-
Complir les normes que s’establisquen en este reglament.
CAPÍTOL
3: Serveis
Serveis:
.- Lectura i consulta en sala:
Es podrà
consultar de manera lliure totes les obres que formen part de la col·lecció de la Biblioteca.
.- Préstec:
El
préstec de materials de la
Biblioteca fora de la sala de lectura té caràcter temporal.
La persona prestatària serà la responsable de la custòdia, conservació i devolució
dels documents, de manera que no podrà cedir-los a altres persones.
Per a fer
ús d’este servei cal la presentació del carnet de lector, que s’obtindrà de
manera gratuïta en la
Biblioteca.
Es
diferenciarà el préstec per a estudiants, docents i personal PAS, amb un límit
de temps i documents diferenciat per a cada grup d’usuaris.
La
normativa d’este servei es desenvolupa en un capítol propi (cap., 6).
.- Informació a l’usuari:
S’informarà
a l’usuari sobre el fons, els serveis i les normes d’ús de la Biblioteca , així com
informació diversa que puga ser del seu interés (activitats, concursos,
treball, legislació educativa, etc.). Es podrà fer de manera personalitzada, o
en grup, i també mitjançant l’ús
d’espais adients dedicats a esta finalitat (secció de novetats, tauló
d’informació, l’espai web de la
Biblioteca , o el correu electrònic). També s’oferirá de
manera periòdica informació als docents sobre temes que tinguen relació amb les
seues àrees de treball, per a ús propi o de distribució entre l’alumnat.
.- Informació de referència:
Está
dirigida a respondre preguntes concretes dels usuaris. La finalitat és col·laborar
amb l’usuari en la consecució de la informació o documentació més pertinent a
les consultes que realitze, fent ús de la col·lecció de la Biblioteca , i de tota
aquella informació i documentació externa a la qual es puga accedir.
. – Difusió selectiva de la
informació:
Este
servei busca oferir periòdicament a determinats usuaris informació concreta
sobre un tema/s del seu interès. La recerca es pot fer sobre el fons nou que
entra a la biblioteca, i/o sobre recursos externs.
Els
usuaris podran formalitzar este servei bé per correu electrònic dirigit a la Biblioteca (biblioteca@easdalcoi.es) , o acudint
a esta per tal d’omplir el document de petició d’informació.
.- Secció d’ordinadors i escaners:
.- Web i/o blog de la Biblioteca :
.- Desiderates:
Les
peticions de nous materials es podrà fer per correu electrònic dirigit a la Biblioteca (biblioteca@easdalcoi.es), o
complimentant el document adient que es facilitarà en la Biblioteca.
A més a
més la Biblioteca
podrà oferir aquells serveis que en moments puntuals resulten necessaris per a
garantir el compliment dels seus objectius i funcions.
Cada
servei es podrà regular per normes específiques que mantiguen la coherència amb
el que disposa este Reglament.
CAPÍTOL
4: Acessos i horaris
Accessos i horaris:
L’accés a
la Biblioteca
en horari d’atenció als usuaris és lliure. La Biblioteca romandrà
oberta en horari d’atenció de dilluns a divendres de 8’30 h. a 14’30 h.
CAPÍTOL
5: Incompliment de les normes i sancions
Incompliment de les normes de la Biblioteca :
L’ ús del
servei implica l’obligació del coneixement i acceptació del present reglament.
Es tindrà
per incompliment d’esta normativa les següents situacions:
.- L’alteració
de l’ordre en la sala de lectura i/o actuacions molestes cap a altres usuaris
i/o cap al responsable de la
Biblioteca.
.- El
retard en la devolució dels documents en préstec.
.- La sostracció
o deteriorament greu del material bibliogràfic i documental
.- La no
devolució dels documents en préstec.
.- L’ús
indegut o dany de les instal·lacions i equips de la Biblioteca.
Sancions:
.- L’alteració de l’ordre a les
sales de lectura i/o les actuacions molestes cap a altres usuaris i/o cap al
personal de la Biblioteca
donarà lloc a l’expulsió de la sala de lectura com a mínim per un dia
- Si en el termini determinat no
s’han reintegrat els documents, la
Biblioteca els reclamarà, per
telèfon o per correu electrònic. El retard
en la devolució dels documents en
préstec es sancionarà amb 1 dia de suspensió del carnet per cada dia de retard
i document, a partir de la petició d’un nou préstec.
L’acumulació de sancions, fins a un
total de quatre al llarg del curs, suposarà la suspensió temporal del carnet de
lector durant sis mesos; en cas de reincidència, aquesta suspensió s’allargarà a
la totalitat del curs següent.
- En el cas de sostracció o
deteriorament greu del material bibliogràfic i
Documental, o la no devolució dels
documents en préstec l’usuari estarà obligat a substituir el document per un
altre exemplar de la mateixa edició i
característiques o a abonar el seu
valor de mercat, o a la suspensió indefinida del seu carnet de lector.
- En el cas d’ús indegut o dany de
les instal·lacions i equips de la
Biblioteca
l’usuari
estarà obligat a reparar els danys ocasionats; a banda de les sancions que es
considere oportunes des de la
Direcció del centre.
NORMATIVA DE
PRÉSTEC DE LA BIBLIOTECA DE
L’EASD D’ALCOI
CAPÍTOL 6: Normativa de préstec
Usuaris:
Són usuaris
de la Biblioteca
de l’EASD d’Alcoi, els docents del centre, els seus alumnes i el personal
d’administració i de serveis. Opcionalment també podran ser-ho antics alumnes,
i docents d’altres Escoles d’Art i Superior de Disseny que estiguen vinculades
institucionalment a l’ISEACV.
Per tal
d’accedir al servei de préstec de la Biblioteca es fa imprescindible tenir el carnet
d’usuari d’esta.
El servei
de Biblioteca expedirà el carnet d’usuari, personal i intransferible, després
de l’aportació per part de l’usuari de les seues dades personals, mitjançant
l’acreditació pertinent.
Préstec:
El
préstec de materials de la
Biblioteca fora de la sala de lectura té caràcter temporal.
La persona prestatària serà la responsable de la custòdia, conservació i devolució
dels documents, de manera que no podrà cedir-los a altres persones.
Per a fer
ús d’este servei cal la presentació del carnet de lector, que s’obtindrà de
manera gratuïta en la
Biblioteca.
Es
diferenciarà el préstec per a estudiants, docents i personal PAS, amb un límit
de temps i documents diferenciat per a cada grup d’usuaris.
.- Per a
estudiants: màxim 3 documents (llibres, revistes, materials informàtics o
audiovisuals), per un període d’una setmana.
.- Per a
personal PAS: màxim 3 documents (llibres, revistes, materials informàtics o
audiovisuals), per un període d’una setmana.
.- Per a
docents del centre: màxim 3 documents (llibres, revistes, materials informàtics
o audiovisuals), per un període de dues setmanes. Excepcionalment es podrà
ampliar tan el nombre de documents, com el període de préstec (relació de
projectes, atenció grup-classe, investigació docent, etc.)
.- Altres
usuaris: màxim 3 documents (llibres, revistes, materials informàtics o
audiovisuals), per un període d’una setmana.
Sols es
podrà renovar el préstec una vegada, sempre que el/s document/s prestats no
siguen reclamats per altre usuari, amb la qual situació quedaran reservats per
a este nou usuari.
Sancions:
- Si en el termini determinat no
s’han reintegrat els documents, la
Biblioteca els reclamarà, per
telèfon o per correu electrònic. El retard
en la devolució dels documents en
préstec es sancionarà amb 2 dies de suspensió del carnet per cada dia de retard
i document, a partir del moment de la devolució.
L’acumulació de sancions, fins a
un total de quatre al llarg del curs, suposarà la suspensió temporal del carnet
de lector durant sis mesos; en cas de reincidència, aquesta suspensió
s’allargarà a la totalitat del curs següent.
- En el cas de sostracció o
deteriorament greu del material bibliogràfic i
documental, o la no devolució dels
documents en préstec l’usuari estarà obligat a substituir el document per un
altre exemplar de la mateixa edició i
característiques,
o a abonar el seu valor de mercat, a banda de la suspensió indefinida del seu
carnet de lector.