viernes, 6 de septiembre de 2024

INGRID VANG NYMAN

EXPOSICIÓ VAM SER I SOM DISSENYADORES (març 2024. Alcoi)

 

Informació de l’artista

_Nom complet: Ingrid Vang Nyman

_Especialitat: Il·lustració

_Data/ciutat de naixement/defunció: _21 de agosto de 1916/ Frederiksberg (Dinamarca)/ 13 de diciembre de 1959

_Nacionalitat: danesa


 

Trajectòria professional de l’artista

 

Ingrid Vang Nyman va ser una il·lustradora danesa coneguda pel seu treball en els llibres de Pippi Långstrump, dels quals va ser la il·lustradora original. Sentia fascinació per altres cultures i, en particular, pels xiquet de la Xina, Àfrica, l'Índia i més enllà. En 1948, es van publicar en una sèrie de gravats titulats Xiquet d'Orient i Occident. Quant al personal em vaig emportar una grata sorpresa en conéixer aquesta il·lustradora, ja que Pippi Långstrump forme part de la meua infància en el seu format de sèrie de televisió i conéixer que provenia d'una sèrie d'il·lustracions de tanta qualitat per a un publique infantil em va motivar a realitzar aquest retrat.



 _ Cita:

 

  “Tots els autors que han tingut la sort de trovar un il·lustrador agradable per al seu llibre, estaran eternament agraïts a aquest artista”


 

_ Per què he triat a

 

Quan vaig triar a Ingrid Vang Nyman realment no sabia de la seua existència però en el moment que vaig  buscar informació i vaig descobrir que era l’autora de les il·lustracions originals del llibre de Pipi Lastrum vaig voler fer-li un retrat a l’altura. La meua infància ha estat en gran part acompanyada d’aquesta sèrie, ja que a casa

de la meua àvia la meua tia em posava capítols de la sèrie perquè jo menjara o no plorara. 

Crec que quan qualsevol persona pensa en Pipi Lastrum, li ve al cap la sèrie però desconeixen que prové d’un llibre, com era el meu cas. Ingrid ténia una manera d’il·lustrar molt característica i utilitzava colors molt

cridaners. Per a mi és una pena que no se li reconega el treball que va fer en la seua vida i haja quedat en l’oblit quan va ser la creadora d’un dels personatges més carismàtics per a moltes generacions.



Per Rafa Nicolau Soler